Курс підвищення кваліфікації. Сертифікат на 60 годин (2 кредити ECTS).
Музична освіта і музична індустрія: Україна, Європа, світ
Програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів мистецької освіти
Загальні положення
Музика сьогодні – не лише мистецтво, не лише культурне явище. Це також соціальне явище – музика пронизує весь соціум, усі верстви населення, звучить скрізь – від концертних залів до магазинів, вона звучить у навушниках усіх підлітків світу.
Музика сьогодні також – індустрія з доходами в десятки мільярдів доларів щороку. Творче і ділове середовище, в якому живуть, творять, заробляють гроші музиканти й інші фахівці – учасники музичної економіки світу. Це економіка, з якою взаємодіють геть усі люди, навіть ті, хто над цим не замислюється.
Сьогодні мало навчити музиканта бути музикантом – кваліфікованим вокалістом чи інструменталістом, виконавцем, автором. Треба навчити творчу молодь хоча б основам музичної індустрії. Щоб молоді таланти розуміли, як працює ця індустрія, куди йти, які перші кроки робити, як гарно заробляти своїм фахом, своєю творчістю, як досягти успіху, стати зіркою і суперзіркою, зробити свій творчий внесок у світову музичну культуру.
Музична освіта без відповіді на запитання “А що далі, після закінчення музичної школи чи випуску з вищого музичного навчального закладу?” – залишається неповною. Адже сьогодні ми бачимо, як сотні молодих музичних талантів, яким ніхто не розповів про перші кроки в дорослому музичному житті, музичній індустрії, – йдуть варити каву. Скільки зірок вже не засяють ніколи?
Сьогодні також є багато запитань до вчителів.
- Чи хоче і чи може вчитель музики виховати яскраву музичну зірку, і не одну?
- Чи знає вчитель, як тепер все відбувається у великому музичному світі, де одночасно створюються блискучі талановиті музичні твори і заробляються мільйони доларів музикантами-підлітками?
- Чи хоче і чи може сучасний вчитель музики сам стати вчителем-зіркою, мати сотні учнів в усіх куточках країни, а, можливо, і світу – і заробляти великі гроші своїм талантом вчителя?
- Чи хоче вчитель бути Вчителем з великої літери, який вказує учням шлях, з самого початку навчає так, щоб творчі діти, зростаючи, були бажаними учасниками світового музичного процесу, великої креативної індустрії?
- Чи може вчитель бути хоч трохи менеджером і продюсером для своїх учнів?
- Чи може вчитель, який одночасно є гарним виконавцем та/або автором, бути також відомим, успішним артистом без відриву від вчителювання?
На ці та інші запитання ми відповідатимемо в цьому курсі, а також, разом із вчителями, в практичній роботі всеукраїнської творчої екосистеми “Музика”.
В цьому курсі самостійна робота на основі викладеного матеріалу набуває великого значення при тестуванні. Може бути декілька правильних відповідей на одне і те ж запитання – ці відповіді яскраво показують, який перед нами фахівець і яка людина, як вона мислить, що відчуває, за що вболіває. Ми просимо курсантів коментувати кожен розділ курсу, висловлювати свої думки і пропозиції по темі.
Цільова аудиторія
Вчителі, викладачі закладів початкової, середньої, вищої та професійної музичної освіти, керівники освітніх закладів, освітні тренери, батьки творчих дітей, а також всі, хто бажає долучитися до нових знань та вмінь.
Тематичний розподіл
- Що таке музична індустрія, її історія і сучасний стан.
- Музична індустрія як соціальне явище.
- Музична індустрія як екосистема життя і роботи сучасного музиканта.
- Чого нас вчать суперзірки і професіонали світової музичної індустрії.
- Авторське право на пісенно-музичні твори в цифрову епоху. Українські закони і світовий досвід.
- Місце вчителя в музичній індустрії. Ви здивуєтеся.
- Як виховати успішного музиканта. Шкільний працівник-статист чи Вчитель з великої літери.
- Як стати вчителем із сотнями учнів в усіх куточках України і навіть світу. Приклади.
- Як стати музичним менеджером і продюсером для своїх учнів.
- Роль вчителя в піднесенні культури, розбудові економіки і змінах на краще в політиці країни.
Мета курсу
Мотивувати вчителів, керівників шкіл розвивати нові компетентності в галузі музичної культури і використовувати їх у навчальному процесі. Особлива увага приділяється самостійному опрацюванню додаткових матеріалів і вровадженню у практичну педагогічну діяльність набутих знань.
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться / набуватимуться.
Загальні: знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти, розвитку музичної культури і музичної індустрії, інтеграційного підходу в навчанні, системне мислення, творчість, ініціативність, здатність співпрацювати з іншими людьми.
Фахові: професійно-педагогічна, інформаційно-комунікаційна, інноваційно-дослідницька, методична, вміння складати індивідуальні освітні маршрути для становлення учня як особистості й інноватора, керувати проєктною діяльністю учнів, проєктувати власну програму професійного і особистісного зростання.
Обсяг курсу
60 годин (2 кредити ЄКТС)
Форма навчання
Онлайн-курс, опановується дистанційно.
Напрям навчання
Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів мистецької освіти з питань функціонування світової музичної індустрії, її впливу на культуру, соціум та економіку, ефективного планування освітнього процесу, впровадження новітніх технологій у навчанні для подальшого розвитку української музичної освіти.
Навчальна програма
- Вступ
Години > Вивчення матеріалів курсу: 1 | Тестування: 0 | Самостійна робота: 0 - Що таке музична індустрія, її історія і сучасний стан.
Години > Вивчення матеріалів курсу: 1 | Тестування: 1 | Самостійна робота: 5 - Музична індустрія як культурне, соціальне явище, як екосистема життя і роботи музиканта.
Години > Вивчення матеріалів курсу: 1 | Тестування: 1 | Самостійна робота: 5 - Суперзірки світової музичної індустрії – чому вчить нас їхній досвід.
Години > Вивчення матеріалів курсу: 2 | Тестування: 1 | Самостійна робота: 5 - Авторське право на пісенно-музичні твори в цифрову епоху.
Години > Вивчення матеріалів курсу: 1 | Тестування: 1 | Самостійна робота: 5 - Як виховати успішного музиканта і місце вчителя в сучасній музичній індустрії.
Години > Вивчення матеріалів курсу: 1 | Тестування: 1 | Самостійна робота: 5 - Як стати успішним і багатим вчителем сотень учнів по всій Україні і за кордоном.
Години > Вивчення матеріалів курсу: 1 | Тестування: 1 | Самостійна робота: 6 - Як вчитель може бути музичним менеджером і продюсером для своїх учнів.
Години > Вивчення матеріалів курсу: 1 | Тестування: 1 | Самостійна робота: 6 - Як “простий” вчитель може підняти загальний рівень культури в країні, підтримати розвиток її економіки і змінити на краще якість політики.
Години > Вивчення матеріалів курсу: 1 | Тестування: 1 | Самостійна робота: 5
Всього годин: 60
Вивчення матеріалів курсу: 10
Тестування: 8
Самостійна робота: 42
Форма підтвердження результатів навчання
Сертифікат про успішне завершення із зазначенням кількості годин. Всі видані сертифікати вносяться до реєстру.
Автор курсу

Андрій Мірошниченко
Освіта вища, КНУ ім. Т.Г. Шевченка.
Компетентності: журналістика, література (автор пісень), музичний менеджмент, музичне продюсування, теорія і практика комунікацій, ІТ, соціальні мережі і екосистеми. Головний продюсер національної творчої освітньої екосистеми Алея Зірок України.

.