Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури під час дистанційного навчання
Наталя Миколаївна Водолазська, учитель української мови та літератури
Білозерська загальноосвітня школа I-III ступенів № 13 Білозерської міської ради Донецької області, Україна
В умовах інноваційного навчання вчитель не єдине джерело інформації; учень самостійно приймає рішення, діє вільно, і відкритий життєвим ситуаціям.
Використання інновацій сприяє підвищенню результативності, зростанню продуктивності уроку, розкриттю творчих здібностей, стимулюванню до самовдосконалення, усвідомленню професійної компетентності та внутрішньому задоволенню навчальною діяльністю.
Summary
Публікація присвячена використанню інноваційних технологій під час дистанційного навчання.
Основна ідея та актуальність
- Актуальність полягає у необхідності впровадження інноваційних технологій в освітній процес Нової української школи для його оптимізації та зменшення навантаження.
- В умовах інноваційного навчання вчитель не єдине джерело інформації; учень самостійно приймає рішення, діє вільно, і відкритий життєвим ситуаціям.
- Використання інновацій сприяє підвищенню результативності, зростанню продуктивності уроку, розкриттю творчих здібностей, стимулюванню до самовдосконалення, усвідомленню професійної компетентності та внутрішньому задоволенню навчальною діяльністю.
- Метою використання інноваційних технологій є створення умов для прояву пізнавальної активності, розвитку й становлення особистості.
Переваги та технології
Авторка наголошує, що застосування технічних засобів (комп’ютерів, телефонів, планшетів) на уроках:
- Сприяє кращому сприйняттю матеріалу.
- Зрощує зацікавленість та активність дітей.
- Робить урок цікавим та жвавим.
- За умови комбінованого поєднання слухового та зорового каналів інформації людина спроможна швидко засвоїти до 60% інформації, а при виконанні творчої роботи рівень знань значно підвищується.
Рекомендовані та використовувані технології:
- Елементи технології проєктного навчання.
- Дослідницькі технології.
- Інформаційні та хмарні технології.
- Ігрові технології (дидактичні ігри).
- Комп’ютерні технології навчання.
Використовуються види ІТ (інформаційних технологій) та програмне забезпечення:
- Тестові завдання, диктанти, електронний підручник, літературні портрети, віртуальні екскурсії, дидактичні ігри.
- Мультимедійні комп’ютерні презентації (Microsoft PowerPoint, Prezi).
- Інтерактивні плакати (ThingLink).
- Ментальні карти (Coggle).
- Дидактичні ігри за допомогою сервісів Wordwall та LearningApps.
- Інші онлайн-сервіси для дистанційного навчання: Class Tools.NET, BrainFlips, FlashcardMachine, JeopardyLabs.
Практичний приклад уроку
У додатках наведено план-конспект уроку для 9 класу на тему “Складнопідрядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому”.
- Мета уроку: усвідомлення складнопідрядного речення, формування вмінь їх вирізняти та оформлювати, розвиток ключових компетентностей (спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, інформаційно-комунікативної, загальнокультурної, соціальної).
- Використані технології та ресурси: онлайн ментальна карта (Coggle), інтерактивна гра “Дешифратор” (морський бій), демонстрація презентації, самостійна робота на сервісі WordWall (завдання “Обери необхідне”), відеоролик “Гімнастика для очей”, рефлексія “Сходинки успіху”.
Застосування елементів інноваційних технологій навчання з використанням ІКТ на уроках української мови та літератури є однією з важливих рис сучасної системи освіти.
ю















