Андрій Мірошниченко: український вчитель має бути надсучасним. Застій та мракобісся – не наш шлях.
Вчитель має завжди йти попереду учня – бути надсучасним, вивчати найновіші освітні методики (не забуваючи корисної класики), нові технології й інструменти, щоб навчати дітей ефективно і сучасно. Щоб навчити вчитися за допомогою також і новітнього інструменту – ШІ. Щоб уміти розповісти учням про переваги і недоліки, про користь і можливі загрози нових технологій та інструментів.
А то, бачу, деякі “колеги” наполягають на поверненні до олівця і зошита. Можна ще в печери повернутися і малювати золою на стінах – і не як урок історії, а назавжди. 🙂
Комп’ютери, гра, штучний інтелект – це інструменти перемоги. Саме так б’ють ворога наші оператори дронів. Без яких фронт би посипався. А не дубинами і не шаблюками у бутафорських шароварах.
Лише сучасна, розумна, талановита і нестандартна Україна переможе. І вчитель має бути таким. І ще на крок попереду.
А застій і мракобісся – не наш шлях.
ШІ – помічник учителя
Штучний інтелект (ШІ) вже є потужним помічником для вчителів, допомагаючи їм навчати учнів більш ефективно, персоналізовано та звільняючи час від рутинних адміністративних завдань.
Основні напрямки допомоги ШІ вчителю
ШІ не замінює вчителя, а посилює його роль, дозволяючи зосередитися на безпосередній взаємодії з учнями, мотивації та творчих аспектах навчання.
- Персоналізація навчання
- Адаптивні навчальні траєкторії. ШІ аналізує рівень знань, здібності, темп навчання та інтереси кожного учня, щоб пропонувати індивідуальні завдання, вправи та навчальні матеріали.
- Діагностика прогалин. Системи ШІ можуть швидко виявляти, з якими темами учень має труднощі, і пропонувати цілеспрямовані додаткові матеріали для їх заповнення.
- Підтримка інклюзивності. ШІ може допомагати у створенні контенту, перекладі або спрощенні складних текстів, роблячи освіту більш доступною для всіх учнів.
- Автоматизація адміністративних завдань
- Оцінювання та зворотний зв’язок. ШІ може автоматично перевіряти завдання, тести (зокрема з множинним вибором та короткі відповіді), надаючи учням миттєвий зворотний зв’язок, а вчителям – зведені дані.
- Планування уроків та контент. ШІ допомагає створювати чернетки планів уроків, генерувати ідеї, а також розробляти диференційовані завдання (для різних рівнів знань) та мультимедійний контент (презентації, ілюстрації, тести).
- Управління класом. Автоматизація рутинних завдань, як-от облік відвідуваності та організація цифрових ресурсів.
- Покращення навчального процесу
- Моніторинг успішності. ШІ забезпечує постійне відстеження прогресу учнів у реальному часі, дозволяючи вчителю оперативно коригувати навчальні стратегії.
- Інтерактивність. Створення інтерактивних вправ, віртуальних лабораторій та платформ, що підвищує залученість та мотивацію учнів.
- Дослідження та підтримка. Вчителі можуть використовувати ШІ для пошуку нової інформації, дослідження креативних методик викладання та підготовки до занять.
Відповідальне використання ШІ
Важливо пам’ятати, що використання ШІ вимагає критичного підходу та людського контролю для забезпечення точності інформації, запобігання поширенню дезінформації та розвитку критичного мислення в учнів. Вчителі мають навчати учнів цифровій грамотності та правильному використанню інструментів ШІ.
Андрій Мірошниченко
Головний редактор Українського освітнього порталу
.















