Ольга Вільївна Іонік

Нетрадиційні техніки художньо-продуктивної діяльності

Ольга Вільївна Іонік, вихователь, методист
Херсонський ЗДО 75, Херсонської міської ради

Вплив художньо-продуктивної діяльності на розвиток дитини у дошкільному віці дуже вагомий. Це не тільки найцікавіший вид діяльності, а й дуже важливий, бо має всі умови для всебічного розвитку особистості дитини.

Під час образотворчої діяльності у дитини розвивається естетичне й емоційне сприймання, спостережливість, мислення, відчуття форми й кольору, розвитку координації, ритму, дрібної моторики рук, пальців. Робить їх більш чутливими й спритними.

Художньо-продуктивна діяльність сприяє розвитку мовлення дошкільнят. Збагачує словниковий запас назвами зображувальних предметів та матеріалів: гуаш, акварель, глина, пластилін, палітра, стеки, пензлі… Словами-прикметниками, словами-дії…

Під час роботи з зображувальними матеріалами створюється платформа для дослідно-експерементальної діяльності – діти знайомляться з властивостями й характеристикою глини, води, фарб, паперу …

В умовах сьогодення велике значення має те, що зображувальна діяльність, як невидимий місток, поєднує дитячі фантазії з реальністю, дарує радість, усуває страх і тривогу. Художньо-продуктивна діяльність допомагає дитині дати вихід сильним емоціям, сприяє розслабленню та зняттю напруги,що так актуально в умовах військового стану та дистанційного навчання.

Знаючи всі переваги художньо-продуктивної діяльності, застосовую її види не тільки на заняттях з зображувальної діяльності, а й на заняттях з логіко-математичного розвитку, зв’язного мовлення, ознайомлення з природним довкіллям, національно-патріотичному вихованні.

Дуже важливо підібрати доступний та цікавий вид, форму зображувальної діяльності, враховуючи індивідуальні особ-ливості дитини та можливості в умовах військового стану й дистанційного навчання. З цією метою використовую у своїй
роботі нетрадиційні форми зображувальної діяльності, які
дають дітям змогу експерементувати, творити, проявити фантазію, а саме:

  • монотипія у пейзажі;
  • пуантилізм (малюва-
  • ння крапочками);
  • батік;
  • кляксографія;
  • барельєф (ліплення);
  • ліплення з солоного тіста;
  • графіка на фользі;
  • малювання зім’ятим папером;
  • техніка обривання (аплікація);
  • малювання сіллю;
  • флоромозаїка.

Головне – пам’ятати, що всебічний розвиток і виховання дитини в процесі художньо-продуктивної діяльності відбувається не сам по собі, а тільки в тому випадку, якщо педагог вирішує завдання не формально, а відповідно до вимог самої діяльності, використовуючи техніки й прийоми, які викликають у дітей позитивні емоції та враження!

З досвіду роботи:

“Килим”, аплікація

“Золотий листопад”

“Золота осінь”, аплікація в техніці обривання

“Сніжинки”

“Малюємо осінь”, монотипія

“Підсніжники”, акварель

ю

ТАКОЖ КОРИСНО:



На Алеї Зірок

ЯКБИ НЕ БУЛО ТЕБЕ – пісня, автор Андрій Мірошниченко

Пошук