Нетрадиційні техніки художньо-продуктивної діяльності у всебічному розвитку особистості
дитини в умовах дистанційного навчання
Ольга Вільївна Іонік, вихователь, методист
Херсонський ЗДО 75, Херсонської міської ради
Вплив художньо-продуктивної діяльності на розвиток дитини у дошкільному віці дуже вагомий. Це не тільки найцікавіший вид діяльності, а й дуже важливий, бо має всі умови для всебічного розвитку особистості дитини.
Під час образотворчої діяльності у дитини розвивається естетичне й емоційне сприймання, спостережливість, мислення, відчуття форми й кольору, розвитку координації, ритму, дрібної моторики рук, пальців. Робить їх більш чутливими й спритними.
Художньо-продуктивна діяльність сприяє розвитку мовлення дошкільнят. Збагачує словниковий запас назвами зображувальних предметів та матеріалів: гуаш, акварель, глина, пластилін, палітра, стеки, пензлі… Словами-прикметниками, словами-дії…
Під час роботи з зображувальними матеріалами створюється платформа для дослідно-експерементальної діяльності – діти знайомляться з властивостями й характеристикою глини, води, фарб, паперу …
В умовах сьогодення велике значення має те, що зображувальна діяльність, як невидимий місток, поєднує дитячі фантазії з реальністю, дарує радість, усуває страх і тривогу. Художньо-продуктивна діяльність допомагає дитині дати вихід сильним емоціям, сприяє розслабленню та зняттю напруги,що так актуально в умовах військового стану та дистанційного навчання.
Знаючи всі переваги художньо-продуктивної діяльності, застосовую її види не тільки на заняттях з зображувальної діяльності, а й на заняттях з логіко-математичного розвитку, зв’язного мовлення, ознайомлення з природним довкіллям, національно-патріотичному вихованні.
Дуже важливо підібрати доступний та цікавий вид, форму зображувальної діяльності, враховуючи індивідуальні особ-ливості дитини та можливості в умовах військового стану й дистанційного навчання. З цією метою використовую у своїй
роботі нетрадиційні форми зображувальної діяльності, які
дають дітям змогу експерементувати, творити, проявити фантазію, а саме:
- монотипія у пейзажі;
- пуантилізм (малюва-
- ння крапочками);
- батік;
- кляксографія;
- барельєф (ліплення);
- ліплення з солоного тіста;
- графіка на фользі;
- малювання зім’ятим папером;
- техніка обривання (аплікація);
- малювання сіллю;
- флоромозаїка.
Головне – пам’ятати, що всебічний розвиток і виховання дитини в процесі художньо-продуктивної діяльності відбувається не сам по собі, а тільки в тому випадку, якщо педагог вирішує завдання не формально, а відповідно до вимог самої діяльності, використовуючи техніки й прийоми, які викликають у дітей позитивні емоції та враження!










З досвіду роботи:
“Золота осінь”, аплікація в техніці обривання
ю